Sen to jedna z podstawowych czynności fizjologicznych człowieka. Szacuje się, że przez całe swoje życie przesypiamy około 20 lat. W związku z tym, warto zadbać o wygodę i komfort podczas snu, ponieważ to zdecydowanie przełoży się na nasze zdrowie.

Jakościowy materac = jakościowy sen

Pamiętaj o tym, co jest podstawowym czynnikiem efektywnego wypoczynku – materac. Abyś mógł się w pełni zrelaksować i naładować baterie, potrzebujesz materaca dobranego do Twojego ciała. Każdy z nas cechuje się inną jego budową oraz innymi potrzebami. Jedni wolą materace twarde, drudzy – miękkie. Wybierz się na wycieczkę do salonu materaców i połóż się na każdym z nich, aby przetestować piankę i wybrać model idealnie dopasowany do Twojej sylwetki oraz jej potrzeb. W ten sposób zagwarantujesz sobie głęboki, komfortowy sen.

Odpowiednie tekstylia

W zdrowym śnie zdrowy duchKolejnym krokiem w drodze do zwiększenia wypoczynku będzie dobór kołdry, poduszki czy prześcieradła. To podstawowe tekstylia, które mają bezpośredni kontakt z naszą skórą. Źle dobrane mogą powodować dyskomfort, którego przecież za wszelką cenę chcemy uniknąć podczas wypoczywania. W związku z tym, warto zdecydować się na takie, które w pełni Cię zadowolą. Prześcieradło z gumką 200×200 będzie doskonałym wyborem, jeżeli nie lubisz codziennie poprawiać zawijającego się materiału. Dzięki temu będziesz mógł spać spokojnie, nie martwiąc się o prześcieradło, spadające z materaca. Jeżeli natomiast jesteś fanem dodatniej temperatury i lubisz czuć się bezpiecznie pod przykryciem, kołdra puchowa może być strzałem w dziesiątkę! Uznawana jest za jeden z najlepszych izolatorów ciepła, w związku z tym, nie będziesz potrzebować dodatkowego koca czy innego okrycia, aby się ogrzać. Dodatkowo, zapewniają stałą cyrkulację powietrza dzięki czemu unikniesz fali potów, które mogą niekiedy skutecznie zakłócić nasz sen. Taka kołdra idealnie sprawdzi się jesienią oraz zimą.

Rośliny – naturalne nawilżacze powietrza

Aby w pełni wypocząć, potrzebujemy świeżego powietrza. Obecnie na rynku można znaleźć wiele nawilżaczy powietrza, jednak ich ceny często biją na głowę. Istnieje jednak znacznie tańsza i, przede wszystkim, naturalna alternatywa – rośliny doniczkowe. Dzięki nim, powietrze w sypialni zostaje oczyszczone i nawilżone. Ponadto, rośliny zapobiegają rozwojowi pleśni czy innych grzybów, a także wzbogacają powietrze w tlen. Warto jednak pamiętać o tym, aby nie przesadzić z ilością roślin w sypialni, ponieważ zbyt dużo gatunków może nieść działanie odwrotne do zamierzonego – pochłanianie tlenu i wydalanie dwutlenku węgla. Trzeba jednak mieć na uwadze, że w małych sypialniach należy unikać dużych roślin oraz takich, które wydzielają silną woń, ponieważ możemy obudzić się z bólem głowy. Do małych sypialni, rekomendujemy ustawienie 1-2 egzemplarzy zieleni w doniczce – taka ilość w zupełności wystarczy do polepszenia snu.

Przed snem wywietrz sypialnię

Jednym z czynników, który wpływa na zdrowy sen jest rześkie powietrze. Oprócz jego nawilżenia ważne jest także przewietrzenie pokoju, w którym śpimy. Warto to robić także ze względu na to, że w pokoju przeznaczonym do spania nie temperatura nie powinna być zbyt wysoka – najlepiej jeśli oscyluje około 18 stopni Celsjusza. Suche powietrze negatywnie wpływa na wypoczynek. Każdego wieczora, około godzinę przed snem otwórz okno w sypialni, aby ją przewietrzyć. Wilgotne powietrze zapewni Ci przyjemniejszy sen, podczas którego nie będziesz męczyć się z dusznościami.

Świeczki zapachowe lub kadzidełka

Jeśli chcesz zaznać odrobiny relaksu przed zaśnięciem, możesz zaopatrzyć się w świeczki zapachowe lub kadzidła, które po zapaleniu uwolnią zapach, tworzący niesamowitą aurę. Pamiętaj jednak, aby zdecydować się na delikatne aromaty, nie drażniące nosa, np. zapachy kwiatowe. Taki rytuał dodatkowo odpręży nie tylko Twoje ciało, ale także umysł, a dzięki temu zaśniesz szybciej i w przyjemnej atmosferze.

Każdy dzień to dla nas nowe wyzwanie. Zmęczeni i przepracowani potrzebujemy dużej dawki snu, która pomoże się zrelaksować i wypocząć. Jeśli zadbamy o to, aby śnić w sprzyjających temu warunkach, kolejny dzień powitamy z uśmiechem i dużą energią na kolejne wyzwania.